Jaha

jag har nu sett flera av mina vänner ha en blogg så jag tänkte börja med det oxå. jag skriver ganska mycket när jag är ledig så varför inte göra det här istället så alla kan se vad jag gör.

kan börja med att säga vem jag är. jag heter kristina men alla i sverige kallar mig kicki. för tre år sen, 12 oktober 2005, flyttade jag över till skottland för att jobba som en au-pair. det var meningen att jag skulle stanna bara ett år men det slutade med att jag ville stanna längre i familjen. jag jobbade för dom i ett och ett halvt år innan jag började jobba i en pub istället i samma by. har nu bott i skottland i tre år. jag bor i en liten by som heter Tarland, det ligger ungerfär 40 min från Aberdeen som är på östkusten.
jag har verkligen hittat hem när det kommer till skottland. det kanske låter hemskt men jag trivs mycket bättre där än vad jag gör hemma. det är skönt och trevligt att komma hem och hälsa på att alla nån gång ibland men jag känner inte att jag skulle kunna flytta hem för tillfället. jag har hittat mitt hem.

just nu sitter jag hemma hos min syster. kom hem till sverige igår eftermiddag och kommer vara här i lite mer än en vecka. kommer antagligen ha en full

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0